4.8 C
Warszawa
poniedziałek, 25 października, 2021

Potrzebujesz kampanii?

spot_img

Przygotuj się na przyszłość bez plików cookie – przebudowując kulturę opartą na danych

W tej chwili mamy do czynienia z dobrymi i złymi wiadomościami dla marketerów cyfrowych. Zła wiadomość jest taka, że ​​pliki cookie innych firm są wycofywane do 2022 r. – i jakkolwiek by się nie bało, nie wracają.

Jednak dobrą wiadomością jest to, że potrzeba jest często matką wynalazku – a jeśli marki są inteligentne, już myślą o tym, jak zapewnić hiper-spersonalizowane doświadczenia, których potrzebują ich klienci.

Ale to nigdy nie jest takie proste.

Należy argumentować, że marketer jest tak dobry, jak dane, którymi dysponuje. „Dane własne są ostateczną linią ratunkową – być może nawet świętym Graalem – dla przyszłości marketingu w świecie bez plików cookie” – napisał Kumar Doshi, starszy wiceprezes ds. Marketingu w Lucid, w tej publikacji na początku tego miesiąca.

Dotarcie do tego celu to długa droga, zauważa Doshi, ale kluczowe znaczenie ma bycie analitycznym i autentycznym w uchwyceniu i dopracowaniu tych danych. „Włączenie analizy behawioralnej do strategii marketingowej umożliwia marketerom aktywne obserwowanie interakcji konsumentów z ich markami” – napisał. „Ostatecznie okaże się to kluczowe dla zwiększenia skuteczności kampanii. Posiadanie możliwości zbudowania zestawów danych dotyczących zachowań konsumentów może być skutecznym sposobem dostosowania się do rynków docelowych ”.

Przeczytaj także: Marketing z wykorzystaniem Big Data i IoT: nigdy nie marnuj potencjału

Od strony autentyczności sprawa była jeszcze jaśniejsza. „Konsument powinien zawsze być najważniejszy i mieć najwyższy priorytet podczas budowania i realizacji strategii marketingowej” – napisał Doshi. „Marketerzy muszą wykorzystywać własne dane i inne przydatne spostrzeżenia konsumentów, aby tworzyć autentyczne komunikaty, o których wiedzą, że będą rezonować z ich docelowymi odbiorcami, ponieważ odrobili swoją pracę domową.

„Wykorzystali zmieniające się nastroje konsumentów, rozumieją, co jest najważniejsze dla ich docelowego klienta, i odpowiednio dostosowują swój przekaz i taktykę”.

To uspokoi tych, którzy martwią się o to, co zrobią w środowisku bez plików cookie. Ale jak to zrobić? Chodzi o zapewnienie odpowiedniej kultury opartej na danych.

Pierwszą rzeczą do zapamiętania jest to, że „jeden rozmiar dla wszystkich” nie działa. Jak zauważył Kevin Virsolvy z Brandwatch w wywiadzie udzielonym tej publikacji w październiku: „To zdumiewające, ile razy osobiście słyszałem powiedzenie„ jeśli to zadziała, to zadziała wszędzie ”.

Przeczytaj także: Oto dlaczego startupy muszą podchodzić do marketingu cyfrowego jak do nauki o danych stosowanych

„Określ swoje cele i zdecyduj o zastosowaniu” – dodał Virsolvy. „Pomoże Ci to określić źródła danych i rozwiązanie, które będzie potrzebne, aby się tam dostać”.

Zdolność Brandwatch do social listeningu była kluczowym czynnikiem przy przejęciu firmy przez Cision w lutym w ramach przebojowej umowy z branży martech. Firmy stwierdziły, że posunięciem było „zdefiniowanie kategorii” i „połączenie PR, zarządzania mediami społecznościowymi i cyfrowej informacji o konsumentach”.

Jedną z firm, które już znajdują się w stajni Cision, jest Falcon.io, platforma marketingowa w mediach społecznościowych. Myślenie, jak zauważył Ulrik Bo Larsen, założyciel i dyrektor generalny, dotyczyło integracji we wszystkich obszarach. „Wspólnie Cision i Brandwatch oferują atrakcyjne połączenie i – w połączeniu z platformą zarządzania mediami społecznościowymi Falcon – jesteśmy dobrze przygotowani do dostarczania markom informacji o konsumentach i mediach, aby opracować bardziej efektywne strategie zaangażowania klientów, od marketingu i PR po badania i rozwój produktów”. napisał Larson.

Świat może wyglądać przerażająco, gdy znikną pliki cookie innych firm, jeśli jesteś marketerem – ale Brandwatch i Falcon.io stawiają sobie za cel prowadzenie marek przez wzburzone morze.

Na DMWF Global, wirtualnym wydarzeniu, które odbędzie się 2-3 czerwca, Mercedes Lois Bull, menedżer ds. Marketingu produktu w Brandwatch, i Wiebke Leffers, strateg klienta w Falcon.io, zbadają, jak zbudować konkurencyjną strategię społeczną za pomocą opartej na danych kultura.

Przeczytaj także: Wykorzystanie Big Data w Marketing Intelligence

Podobne artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Wpisz swoje imię tutaj

- REKLAMA -spot_img

Najnowsze